Şile - Ağva - Akçakese Camping

Fotoğrafa 10 sn bakınca canınınız orda olmak istiyor :)
Güzel ve eğlenceli bir kamp günüydü kısaca size özetleyeyim. Bisikletlerle Beykoz'dan yola çıktık sırasıyla. Beykoz - Ümraniye - Sarigazi (bir arkadaşı aldık oradan) - Şile - Akçakese (Ağva).

Yolculuk ve Yerleşme:
Yolculuğun 3 saat civarında olmasını tahmin ediyorduk ve öylede oldu. Yol boyunca zaman zaman yokuş insekte çoğu zaman yokuş çıktık. Daha önce internetten baktığımız bir kamp alanı vardı oraya doğru gittik ve tam yerini öğrenmek için şans eseri karşılaştığımız bir arkadaş sorduk. O bize durumu anlattı aslında o kamp alanına gitmenize hiç gerek yok olduğu gibi denizin olduğu bölgeye (fotografta gördüğünüz bölge) gidip kurarsınız demişti. Biz tabi öncelikle internette bulduğumuz yere gittik fiyat sorduk. Çadır bize ait sadece kamp kuracaktık ama adam bize tam pansiyon odada kalacakmış gibi bir muamele yapınca hemen çıktık ve yol tarif eden arkadaşın dediği gibi sahile kurmaya karar verdik. Oradan ayrılırken başka kampçılarla karşılaştık onlarada fiyat yüksek gelmişti ve başka bir yere doğru hareket edeceklerden biz kumsalda kuracağımızı söyledik onlarda bize katıldı. toplam 3 çadır (diğer çadır fotoğrafta yok) 5 kişi ile 2 günlük güzel bir kamp günü geçirdik.

Kamp Alanı:
Çadır kurmak ayrılmış belirli bir alan yoktu kim nereye denk gelirse oraya kurdu. Biz bu kayanın dibini seçtik bisikletlerimizi çadırla kayanın arasına koyup koruyabilmek için. Güzel bir yer kaptığımızı düşündük. Uzun bir sahili var deniz sabahları gayet güzel ve temiz ama öğleden sonra dalgalarla birlikte yosunlar vb şeyler size eşlik ediyor sabahki berraklığı göremiyorsunuz. Büyük kayalar var onlara yapışan midyeleri toplayarak beslenme kaynağı oluşturabilirsiniz. Tuvalet ihtiyacınızı karşılamak için tuvaletler var ama temiz ve hijyenden uzak, duş var. Alışveriş için bir aracınız olsa iyi olur çünkü biraz uzak alışveriş yapabileceğiniz yer.
Beykozdan-Akçakese aşağı yukarı 60-65km.

Olumsuzluklar:
Halk plajı olduğu için her tip insan vardı ve bunları çoğu size saygı göstermekten uzak insanlardı. Örneğin gecenin 3'ünde bir ekip gelip bağıra çağıra saatlerce çadırınızın dibinde top oynayabiliyorlar, çadırdan çıkıp uyarsan bile bu duruma devam edebiliyorlar. Bu durum kaldığımız 3 gece boyunca farklı insan gruplarınca gerçekleşti. Sakin bir zamanda gidildiğinde (ramazan gibi) bunların olmayacağını düşünüyorum. Bi daha gidermisin derseniz. Bu tip insanların olmayacağı bir zamana denk getirebilirsem giderim.